Culturele themajaren

MEST | Culturele themajaren

Posted on Posted in Creatieve Industrie, MEST

Twee weken geleden kwam mijn laatste artikel voor MEST magazine online. Een positief kritisch artikel over culturele themajaren in de Brabantse cultuursector.

Culturele themajaren: lust of last

Als je bij een (Brabantse) culturele organisatie werkt, kon je er de afgelopen jaren niet omheen: themajaren. In 2015 vierden we 125 jaar inspiratie van Van Gogh, vorig jaar herdachten we het 500ste sterfjaar van Bosch en dit jaar staat in het teken van 100 jaar De Stijl. Namens MEST ging ik in gesprek met verschillende Brabantse musea en initiatieven die hierbij betrokken zijn.

Laatste artikel MEST magazine

Het artikel over culturele themajaren is het laatste artikel wat ik voor MEST magazine schrijf, omdat ik stop als online redacteur voor het platform. Ik heb met veel plezier geschreven voor Mestmag.nl en als redacteur enthousiaste en leuke mensen ontmoet! Ik ga zeker door met schrijven en wil actiever artikelen gaan schrijven voor mijn eigen website.

Naar aanleiding van het advies van de SER (Sociaal-Economische Raad) en de Raad voor Cultuur aan de Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (Mevrouw Bussemaker) wat eerder dit jaar werd uitgebracht, wil ik me gaan richten op ‘werken in de culturele sector’. Ik ben benieuwd naar de mensen waar ze het in het advies over hebben. De vele zelfstandigen, vrijwilligers en bovenal mensen met passie.

Update: Cultuurmarketing

Begin april ontving ik een mail van Cultuurmarketing met de vraag of ze mijn artikel mochten doorplaatsen op hun website, super leuk! Natuurlijk mag dat. Er ging wat tijd overheen, maar sinds begin juli is mijn artikel ook te lezen op de website van Cultuurmarketing.

Het artikel ‘Culturele themajaren: lust of last?’ is te lezen op Mestmag.nl en op de website van Cultuurmarketing. Ik ben benieuwd hoe jij aankijkt tegen culturele themajaren.